ESVAGT’s nyeste skib smykkes med akvarelmotiver fra Esbjerg malet af Kulturskolens elever.
Musikhuset, vandtårnet, rytterstatuen af Christian IX og skulpturen ‘Menneske ved Havet’ er blandt de lokale Esbjerg-vartegn, som besætning og kunder ombord på ESVAGT’s nye skib ‘Esvagt Dana’ kan glæde sig til at se på i hverdagen.
”For tredje gang har ESVAGT lagt udsmykningsopgaven til et nybygget skib i hænderne på Kulturskolens elever, og denne gang med Esbjerg som tema for motiverne. Det er der kommet mange gode billeder ud af”, siger Tina Roloff, Reception Manager og ansvarlig for udsmykningen i ESVAGT:
“Vi ønskede et Esbjerg-tema til udsmykningen, og da Kulturskolens elever samtidig arbejdede med Esbjergs 150-års jubilæum som tema, lå opgaven rigtig godt til eleverne”, siger hun.
Tidligere har Kulturskolen udsmykket ‘Esvagt Froude’ i 2015 og ‘Esvagt Njord’ i 2016.
“Samarbejdet med Kulturskolen, hvorfra vi får mange forskellige motiver og mange værker, er oplagt. Det er store skibe, og der skal temmelig meget kunst til – vi er oppe over 100 værker, når vi taler skibe i ‘Esvagt Dana’-størrelsen”, siger Tina Roloff.
Også fra Kulturskolen er der glæde ved samarbejdet:
“Det betyder meget for eleverne at vide, at billederne skal nydes af andre. Det motiverer dem, og de er stolte af, at deres værker bliver købt”, siger afdelingsleder for billedkunst på Esbjerg Kulturskole. Betina Trampedach:
"Samarbejdet betyder også, at vi får økonomi til at gøre noget ekstra for eleverne. I år bruger vi eksempelvis pengene på at indkøbe fedtsten til skulpturarbejde", siger hun.
Om ESVAGT
ESVAGT har siden 1981 specialiseret sig i sikkerhed og support til søs og servicerer både olie & gas samt offshore vindindustrien.
Selskabet servicerer havvindmølleparker med en flåde af dedikerede Service Operations Vessels (SOV), et koncept som ESVAGT var de første til at introducere i 2010. Udover kabiner og fritidsfaciliteter er SOVerne udstyret med bl.a. kontor- og mødefaciliteter, reservedelslagre og værksteder. Teknikere, reservedele og værktøj overføres til møllerne via Walk-to-Work gangvejssystemer eller Safe Transfer Boats.